2024-03-29T11:06:05Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/771702019-11-18T19:03:53Zcom_10234_76326com_10234_158177com_10234_10col_10234_77106
00925njm 22002777a 4500
dc
Montserrat Ferrer, Diana
author
2011
Dels 0 als 6 anys els infants ja consoliden els primers aprenentatges,
sent l’educació emocional d’aquesta etapa la base per al seu
desenvolupament futur. Per tant, l’educació emocional del mestre té una
influència directa en el seu propi benestar i en el benestar del seu
alumnat. Aquest article exposa la investigació que ha dut a terme l’autora
per indagar en com cultivar la seua pròpia competència emocional i,
d’aquesta manera, poder conèixer la seua identitat i la del seu alumnat.
Així doncs, la investigadora inicia un treball d’autoconeixement personal
per indagar sobre com l’autoformació en educació emocional influeix en
la pròpia construcció d’identitats i en la seua actuació docent i com d’ací
es deriven actuacions pedagògiques i noves propostes formatives. Per tal
fi empra la metodologia autobiogràfica narrativa junt a una sèrie de
tècniques com la respiració, la meditació i el Reiki que li permeten
l’autoconeixement i d’una sèrie d’estratègies com el diari d’aula, els
biogrames i les fotos que li permeten recollir el treball d’introspecció
realitzat i valorar finalment com influeix en la seua identitat i actuació
docent.
Montserrat Ferrer, Diana .Relat autobiogràfic: la pedagogia de les emocions a l’educació infantil .Fòrum de recerca, 2011, núm. 16, p.135-146
1139-5486
http://hdl.handle.net/10234/77170
Filosofía
Philosophy
Philosophie
History
Histoire
Historia
Ciències de la comunicació
Communication Sciences
Sciences de la Communication
Ciencias de la comunicación
Filología
Philologie
Philology
Traducció i Interpretació
Translation and Interpretation
Traduction et interprétation
Traducción e Interpretación
Educació emocional
Educació Infantil
Metodologia autobiogràfica-narrativa
Desenvolupament personal
Creixement personal
Relat autobiogràfic: la pedagogia de les emocions a l’educació infantil