2024-03-29T10:43:07Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/1800312019-11-18T16:32:21Zcom_10234_71345com_10234_158176col_10234_92228
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dc
Núñez Domínguez, Rubén
author
2018-07-19
The aim of this research is to apply an educational improvement and a subsequent evaluation,
through the technique of research-action, in order to induce an active learning to the selected
students in the aspects considered key that form the core of what is understood by financial
education. It is intended to apply a series of actions and educational methods combined with the
traditional techniques during a month, for which a combination of activities based on active
learning have been employed. The methodology is based on providing and developing a series of
cases, consolidating a flexible structure so that the completion of these projects will help them to
consolidate the knowledge and skills that will greatly facilitate economic decision-making in their
future life. Hence, we consider the hypothesis of whether the application of methodologies based on
active learning causes a significant improvement in the level of financial education of the students.
El objetivo de esta investigación es aplicar una mejora educativa y una posterior evaluación
mediante la técnica de investigación acción, con el fin de que los alumnos seleccionados
experimenten un aprendizaje eficaz en los conceptos considerados clave que forman la base de lo
que se entiende por educación financiera. Se pretende aplicar durante el periodo de un mes, una
serie de acciones y métodos educativos combinados con los tradicionales, para ello se ha empleado
una combinación de actividades basadas en el aprendizaje activo. La metodología se basa en
proporcionar y desarrollar una serie de casos, consolidando una estructura flexible con el fin de que
la realización de estos proyectos les ayude a afianzar un conocimiento y competencias que les
facilite mucho la toma de decisiones económicas en su vida futura. Por eso nos planteamos la
hipótesis de si la aplicación de metodologías basadas en el aprendizaje activo provoca una mejora
significativa en el nivel de educación financiera de los alumnos.
http://hdl.handle.net/10234/180031
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Experiential learning
Continuous learning
Economics education
Empirical research
Learning methods
Aprendizaje activo
Educación continua
Enseñanza de la economía
Investigación empírica
Método de aprendizaje
Aprendizaje activo como metodología para la educación financiera