2024-03-29T07:45:47Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/1774912019-11-18T12:18:06Zcom_10234_71324com_10234_158176col_10234_98725
00925njm 22002777a 4500
dc
Montañés Pascual, Vicente José
author
Rodrigo Cervera, Alejandro
author
2018
La inclusió adient de l'alumnat durant les classes d'Educació Física és un assumpte encara en
desenvolupament. Se sap que són molts els reptes i variables que influeixen en el seu èxit. El present
treball aborda un cas real i pretén oferir una eina didàctica per a tractar d'augmentar la inclusió en
aquesta àrea educativa. Detectada una manca de les interrelacions socials en un grup-classe, la
investigació se centra en els efectes que aconsegueixen les activitats físiques cooperatives vers la
inclusió de tres escolars d'ètnia gitana amb la resta d'alumnes. En primer lloc, un marc teòric ens
aproxima a la metodologia de la investigació-acció i al concepte d'inclusió. A continuació s'ofereix una
anàlisi del grau d'inclusió dels estudiants mitjançant diverses tècniques com ara el diari d'anotacions,
entrevistes amb el professorat implicat i sociogrames a l'alumnat. Finalment, es realitza un estudi
comparatiu de l'abans i del després d'aplicar-les i tot sembla indicar que afavoreixen el nivell d'inclusió
The adequate inclusion of students during Physical Education classes is an issue still under
development. It is known that there are many challenges and variables that influence its success. The
present work addresses a real case and aims to offer a didactic tool to try to increase inclusion in this
educational area. Once the lack of social interrelationships is detected in a group-class, the research
focuses on the effects achieved by cooperative physical activities and the inclusion of three gypsy
children with the rest of the students. First, a theoretical framework brings us closer to the methodology
of action research and the concept of inclusion. Then, we analyse the inclusion rate of students through
various techniques such as journal entries, interviews with the teachers involved and sociograms to
students. Finally, a comparative study about what happens before the techniques applied and what
happens after applying them afterwards is carried out and everything seems to indicate that they
improve the level of inclusion.
http://hdl.handle.net/10234/177491
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària
Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria
Bachelor's Degree in Primary Education
Investigació-acció
inclusió
educació física
cooperació
Action research
inclusion
physical education
cooperation
Investigació-acció vers la inclusió en Educació Física