2024-03-29T15:30:38Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/1760552019-11-18T16:36:16Zcom_10234_71345com_10234_158176col_10234_111361
00925njm 22002777a 4500
dc
Garcia Garí, Ignacio
author
2018-06-26
Aquest treball final del màster universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües és una proposta didàctica per a millorar l’educació ortogràfica dels alumnes de 3r d’ESO de l’institut públic Llombai. L'objectiu principal d'aquesta recerca és avaluar si la implementació de noves activitats tecnològiques proporciona un millor aprenentatge per als estudiants d'ortografia catalana. Amb aquestes activitats es pretén ajudar als estudiants a millorar aquest aspecte del llenguatge a través d'un procés d'ensenyament-aprenentatge molt innovador i pedagògicament més complet. La metodologia de recerca utilitzada aquí és la recerca d'acció.
Els resultats mostren un reforç de l'ortografia mitjançant l'ús de les TIC com a eines motivadores i complementàries, però també com una eina principal per a l'assoliment dels nostres objectius, com es pot observar en les dades recopilades (observació participant, escriptura d'estudiants i enquestes).
Les conclusions són que les activitats previstes són en realitat una eina d'ensenyament requerit i són apropiades per abordar les deficiències en l'ortografia en aquest context i en altres contextos educatius diferents.
http://hdl.handle.net/10234/176055
Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües
Máster Universitario en Comunicación Intercultural y Enseñanza de Lenguas
Master's Degree in Intercultural Communication and Language Teaching
La millora ortogràfica a través d’activitats basades en les noves tecnologies: una proposta didàctica per a treballar l’ortografia a 3r d’E.S.O.