2024-03-29T05:14:15Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/1748062023-05-12T10:14:43Zcom_10234_4033com_10234_169161com_10234_3893com_10234_13col_10234_174796
00925njm 22002777a 4500
dc
Adelantado-Renau, Mireia
author
Moliner-Urdiales, Diego
author
2018
L’objectiu del nostre estudi va ser analitzar l’associació entre el nombre de sessions setmanals de pràctica esportiva i el benestar psicològic en adolescents. Els participants van autoreportar el nombre de sessions setmanals de pràctica esportiva i es van clasificar en tres categories: sedentaris (≤ 2 sessions setmanals), actius (3-4 sessions setmanals) i esportistes d’elit (≥ 5 sessions setmanals). El benestar psicològic es va avaluar amb el nivel 3 del qüestionari BASC. Els participants actius van presentar menor risc de somatització, ansietat i depressió, i major confiança en si mateixos que els sedentaris (tots P>0,05). La pràctica esportiva podria millorar el benestar psicològic durant l’adolescència.
El objetivo de nuestro estudio fue analizar la asociación entre el número de sesiones semanales de práctica deportiva y el bienestar psicológico en adolescentes. Los participantes autoreportaron el número de sesiones semanales de práctica deportiva siendo clasificados en tres categorías: sedentarios (≤2 sesiones semanales), activos (3-4 sesiones semanales) y deportistas de élite (≥5 sesiones semanales). El bienestar psicológico se evaluó con el nivel 3 del cuestionario BASC. Los participantes activos presentaron menor riesgo de somatización, ansiedad y depresión, y mayor confianza en sí mismos que los sedentarios (todos P<0.05). La práctica deportiva podría mejorar el bienestar psicológico durante la adolescencia.
Le but de notre étude a été d’analyser l’association entre le nombre de séances hebdomadaires de pratique sportive et le bien-être psychologique des adolescents. Les participants ont reporté le nombre de séances hebdomadaires de pratique sportive, étant classés en trois catégories : sédentaires (≤2 séances hebdomadaires), actifs (3-4 séances hebdomadaires) et sportifs d’élite (≥ 5 séances hebdomadaires). Le bien-être psychologique a été évalué moyennant le niveau 3 du questionnaire BASC. Les participants actifs ont présenté moins de risque de somatisation, d’anxiété et de dépression, et plus de confiance en eux-mêmes que les sédentaires (tous P<0.05). La pratique sportive pourrait améliorer le bien-être psychologique pendant l’adolescence.
The objective of this study is to analyse the relationship between the psychological well-being of adolescents and the number of times they exercised weekly. The participants self-reported the number of times they exercised during a week and were then grouped into three categories: sedentary (≤2 weekly sessions), active (3-4 weekly sessions) and elite athletes (≥5 weekly sessions). Their psychological well-being was assessed using the basc-3 Behavioral and Emotional Screening System. It showed that the active participants presented a lower risk of somatisation, anxiety and depression, as well as greater selfconfidence than the sedentary ones (all P<0.05). In conclusion, the results confirm that practicing sports can improve psychological well-being during adolescence
ADELANTADO RENAU, Mireia; MOLINER-URDIALES, Diego. Pràctica esportiva i benestar psicològic en adolescents: Projecte DADOS. Anuari de l'Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica, 2018, no 29, p. 55-62.
1130-4235
2340-4787
http://hdl.handle.net/10234/174806
http://dx.doi.org/10.6035/Anuari.2018.29.6
benestar emocional
salut mental
adolescència
activitat física
esport
bienestar emocional
salud mental
adolescencia
actividad física
deporte
bien-être émotionnel
santé mentale
adolescence
activité physique
sport
emotional well-being
mental health
physical activity
sports
Pràctica esportiva i benestar psicològic en adolescents: Projecte DADOS