2024-03-29T07:34:22Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/1680672019-11-18T12:26:32Zcom_10234_4033com_10234_169161com_10234_3893com_10234_13col_10234_168054
00925njm 22002777a 4500
dc
Díaz Iglesias, Anna Laura
author
2017
La producció novel·lística de Joan Francesc Mira (València, 1939) compta amb un
element comú: la construcció de la identitat a través dels espais; l’autor aprofita l’espai urbà per dibuixar un mapa dels llocs que considera destacables per situar les accions alhora que, indirectament, persuadeix el lector. En el món de la didàctica resulta imprescindible permetre l’alumnat que experimente amb l’objecte del saber per tal d’aprehendre’l. D’aquesta manera, el que es planteja ací és treballar una part dels continguts de l’assignatura de Llengua i Literatura Valenciana amb una ruta literària aprofitant algunes de les obres de Mira que ho faciliten.
La producción novelística de Joan Francesc Mira (Valencia, 1939) cuenta con un
elemento común: la construcción de la identidad a través de los espacios; el autor
aprovecha el espacio urbano para dibujar un mapa de los lugares que considera
destacables para situar las acciones al mismo tiempo que, indirectamente, persuade
al lector. En el mundo de la didáctica resulta imprescindible permitir al alumnado que
experimente con el objeto del saber para poder aprehenderlo. De esta manera, lo que
aquí se plantea es trabajar una parte de los contenidos de la asignatura de Llengua i
Literatura Valenciana con una ruta literaria aprovechando algunas de las obras de Mira
que lo facilitan.
La production romanesque de Joan Francesc Mira (Valence, 1939) comprend un élément
commun : la construction de l’identité à travers les espaces ; l’auteur profite de l’espace
urbain afin de dessiner une carte des endroits qu’il considère remarquables pour situer
les faits, en même temps que, indirectement, il persuade le lecteur. Dans le domaine de
la didactique il est indispensable de permettre les élèves d’expérimenter avec l’objet du
savoir pour l’appréhender. De cette façon, ce qui est soulevé ici est de travailler une partie
des contenus de la matière de Langue et Littérature Valencienne avec une route littéraire
en profitant de quelques ouvrages de Mira qui le facilitent.
A feature that the novels by Joan Francesc Mira (born Valencia, 1939) have in common
is the building of identities based on spaces. Mira draws up a map of the urban spaces,
with the action of his novels taking place in locations he considers noteworthy, which
makes his fiction more convincing to the reader. In the field of didactics, it is essential
to allow students to experiment with the object of knowledge in order to understand it.
This paper proposes using Mira’s writings for the teaching of the literary component
of the subject «Valencian Language and Literature»
DÍAZ IGLESIAS, Anna Laura. «La Trilogia de València» de Joan Francesc Mira: una aproximació geogràfica a la literatura i l’oralitat. Anuari de l'Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica, 2017, no 28, p. 97-102.
1130-4235
2340-4787
http://hdl.handle.net/10234/168067
http://dx.doi.org/10.6035/Anuari.2017.28.9
didàctica de la llengua i de la literatura
oralitat
ruta literària
Joan Francesc Mira
espai
identitat
geografies literàries
didáctica de la lengua y de la literatura
oralidad
ruta literaria
espacio
identidad
geografías literarias
didactique de la langue et de la littérature
oralité
route littéraire
espace
identité
géographies littéraires
didactics of language and literature
orality
literature teaching
space
identity
literary geographies
«La Trilogia de València» de Joan Francesc Mira: una aproximació geogràfica a la literatura i l’oralitat