2024-03-28T08:07:43Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/1606342019-11-18T22:13:38Zcom_10234_71324com_10234_158176col_10234_98723
00925njm 22002777a 4500
dc
Garcia Carbó, Aina
author
2015-06-19
Aquesta és una proposta didàctica, una posta en pràctica i una experiència d’aula
sobre la creació i el treball de poesia en Educació Infantil. El projecte es divideix en
quatre sessions, passant per la reflexió sobre la relació entre la bellesa del so de les
paraules i el seu significat, la creació de cal·ligrames i de poemes a partir d’experiències
directes i immediates amb aigua i textures. Aquestes poesies immediates seran haikus,
poemes senzills i clars reveladors d’una instantània concreta que ens convida a
reflexionar.
El fet de treballar en gran grup, suposa un esforç que l’alumnat assumeix treballant
en equip i respectant tant els torns de paraula, com les opinions, així com els sentiments
dels altres, creant-se un clima confortable i tranquil. Aquest respecte, fomenta que els i
les alumnes s’animen a expressar-se i a relaxar-se, cosa que, alhora, crea vincles i
diàlegs entre l’alumnat.
D’aquesta manera, s’aposta pel treball en l’àrea de la comunicació i llenguatge,
fomentant l’expressió per mitjà oral, escrit o gràfic, a través de dibuixos. Alhora, també
s’aposta per fomentar les relacions de respecte, comprensió i afectivitat entre els iguals
a l’aula.
http://hdl.handle.net/10234/160634
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil
Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil
Bachelor's Degree in Preschool Education
Haiku
Cal·ligrama
Experiència
Reflexió
Col·laboració
Fer i treballar poesia en educació infantil