2024-03-29T13:19:59Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/1590402019-11-18T22:11:46Zcom_10234_71324com_10234_158176col_10234_98725
00925njm 22002777a 4500
dc
Traver Sales, Cristian
author
2015-06-18
El treball fi de grau (TFG) de Cristian Traver Sales, esta vinculat al Pràcticum II, durant l'estada en
l'escola CEIP L'Albea de Vall d'Alba, proposant una acció d'investigació sobre l'estudi de
problemes matemàtics.
Aquest treball pretén millorar la motivació, l’actitud, els resultats i la consegüent aptitud que enfront
dels problemes matemàtics tenen els xiquets i xiquetes de l'educació primària, mitjançant la
incorporació a l’aula del mètode de resolució de Polya. La investigació constarà d'un procediment
de tria dels enunciats dels problemes, proves inicials a tres aules de dos nivells diferents,
seguidament ensenyarem el nou mètode per a resoldre els problemes, i finalment tornarem a
passar la prova inicial a dos dels cursos més semblants en quant a resultats inicials. Aleshores
veurem si el mètode ha tingut resultat. Tot aquest estudi necessita un procés d'adaptació, on es
persegueix encontrar unes noves habilitats amb el nou mètode per a trobar el camí de la solució.
La investigació persegueix canviar la dinàmica de la resolució de problemes, ja que la manera de
resoldre el problema pot dur a una bona o mala solució.
Cristian Traver Sales final project is linked to the Pràcticum II, during the time I have been in CEIP
L'Albea in Vall d'Alba, proposing a research about the study of maths problems.
This project wants to improve the motivation, attitude, the results and the ability that boys and girls
have when they have to solve maths problems in the primary in the classroom of the Polya
resolution method. The research will consist of a procedure of selection of the statement of
problems, initial tests in three classrooms of two different levels, after that we will teach the new
method to solve the problems, and finally we will give the initial test to the two classrooms with the
results more similar. Then we will check if the method has been successful. This study needs an
adaption process, where we want to find new skills with the new method to find the way to the
solution. The research's aim is to change the dynamic of the resolution of problems, as the way of
solving the problem can lead to a good or but solution.
http://hdl.handle.net/10234/159040
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària
Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria
Bachelor's Degree in Primary Education
Matemàtiques
Primària
Resolució de problemes
Polya
Mathematics
Primary
Resolution of problems
Estudi de la resolució de problemes pel mètode de Polya en educació primària