2024-03-29T05:05:17Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/1292452019-11-18T20:45:33Zcom_10234_71324com_10234_158176col_10234_98725
00925njm 22002777a 4500
dc
Tarigradeanu, Joita Viorica
author
2015-06-18
En aquest Treball de final de Grau, es duu a terme una experimentació en un aula de 5è
de
Primària, sobre la ensenyança i aprenentatge de geometria. Per a això, utilitzaré la metodologia
que he après a llarg de la carrera de mestre (un aprenentatge significatiu, basat en
experimentació, manipulació, recerca, cooperació). A banda, en concret, seguiré els nivells
d'aprenentatge de Van Hiele, ja que, és model que més s'ajusta a la meva proposta.
Aquesta proposta ve precedida d'una anàlisi de la metodologia actual en aula de primària pel que
fa la geometria, i intentar donar un nou enfocament a l'aprenentatge dels coneixements
geomètrics.
Sobre la base de la conclusió de la meva experiència, he proposat una sèrie d'activitats per posarles
en pràctica i experimentar si hi ha motivació en els alumnes a l'hora de canviar la seqüència
didàctica, amb la finalitat d'adquirir els coneixements.
Posar en pràctica el meu experiment, vaig descobrir que els alumnes, alhora de crear alguna
cosa, són molt creatius, i que en finalitzar l'experiment tenien ja assolides les noves paraules
matemàtiques que han sorgit al llarg del treball.
http://hdl.handle.net/10234/129245
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària
Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria
Bachelor's Degree in Primary Education
Geometria
Construir
Aprenentatge significatiu
Glorieta
Van Hiele
Canviem l'entorn!