2024-03-29T15:15:40Zhttps://repositori.uji.es/oai/requestoai:repositori.uji.es:10234/1133592019-11-18T16:57:01Zcom_10234_71345com_10234_158176col_10234_80807
00925njm 22002777a 4500
dc
Llorach González, Maria
author
2014
Les emocions estan integrades en les nostres vides i formen part de la nostra
personalitat. Des del moment en que naixem, el nostre entorn està influenciat per les
emocions que vivim i que experimentem.
El llenguatge emocional és essencial per a identificar i reconèixer com ens sentim i com
podem manifestar-lo. La comprensió de les emocions de les altres persones és bàsica
per al desenvolupament de les relacions socials, existint una gran relació entre la
consciència emocional i l’acceptació per part dels iguals, afavorint la convivència i les
relacions socials.
En el present treball es du a terme una intervenció amb un alumne que esta cursant
segon d’educació primària. El que es pretén és comprovar si la part emocional d’aquest
influeix sobre el rendiment acadèmic i a les relacions interpersonals. A partir de la
informació recollida i l’anàlisi de les dades s’elabora un programa d’educació
emocional amb la finalitat de conèixer i expressar correctament les pròpies emocions i
posteriorment comprendre i respondre de manera adequada a les emocions dels altres,
aquest es dut a terme dins de l’aula amb tot el grup-classe.
Una vegada obtinguts els resultats del treball realitzat, es pot veure una millora en les
notes dels exàmens i en les relacions entre els alumnes.
S’ha pogut observar que resulta imprescindible ajudar a l’alumnat en el procés de
construcció de la seua identitat personal i en el de socialització a través d’un procés de
desenvolupament de competències emocionals.
http://hdl.handle.net/10234/113359
Màster Universitari en Psicopedagogia
Máster Universitario en Psicopedagogía
Master's Degree in Educational Psychology
Estado emocional
Rendimiento académico
Relaciones interpersonales
Influència de l'estat emocional en el rendiment acadèmic i en les relacions interpersonals